piątek, 21 kwiecień 2017 18:34

W Ukrainie zakazano działalności jeszcze jednego rosyjskiego kanału

Ukraińska Rada Radiofonii i Telewizji ograniczyła retransmisję rosyjskiego kanału Multimania TV i zezwoliła na działalność trzech innych europejskich kanałów - Sea TV, Fight World Channel HD i Tele 5 - poinformowano na stronie internetowej Detektor Media.


"Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wprowadziła zmiany w wykazie zagranicznych programów, które są dopuszczone do transmisji w sieciach dostawców na Ukrainie: usunęła z listy rosyjski kanał telewizyjny z anulowaną łotewską licencją Multimania TV i dodała do listy trzy europejskie kanały telewizyjne Sea TV, Fight World Channel HD i Tele 5" - czytamy w komunikacie.

Kanał Multimania TV był wcześniej wymieniony na liście jako posiadający jurysdykcję Łotwy. Jednak Rada Narodowa zanotowała na jego antenie wyświetlanie reklam komercyjnych, a także dowiedziała się, że kanał nie ma już łotewskiej licencji.

Łotewski regulator poinformował Radę Narodową, że licencja firmy Voxell Baltic na kanał Multimania TV została uchylona 1 listopada 2016 roku. Na stronie internetowej kanału Multimania TV jest tylko informacja o licencji Roskomnadzoru. To znaczy, że kanał jest rosyjski, a umieszczanie reklam komercyjnych na zagranicznych kanałach, które pochodzą z Rosji (kraju, który nie ratyfikował europejskiej konwencji o telewizji transgranicznej), jest zabronione przez prawo ukraińskie. Dlatego Rada Narodowa usunęła Multimanię TV z listy kanałów telewizyjnych, dopuszczonych do transmisji na terytorium Ukrainy.

Jednak Rada Narodowa dodała do listy trzy nowe zagraniczne kanały telewizyjne: Sea TV (tematyka morska, języki - polski i angielski, autoryzacja - Łotwa), Fight World Channel HD (tematyka - sport, język angielski, autoryzacja - Chorwacja) i Tele 5 (język polski, autoryzacja - Włochy).

 

Praca w Polsce